SWIMSUIT BABY!

BARSELSFERIE I THAILAND; 4 STOP BANYAN TREE

barselsferiebanyantree

Indeholder reklame

Så er turen kommet til vores fjerde og sidste stop i Thailand på vores barselsferie. Det foregik tilbage i Phuket på Banyan Tree. Vi vidste, at vi skulle flyve hjem fra Phuket og at vi havde et meget tidligt fly. Og vi vidste, at vi ikke ville kunne nå til lufthavnen direkte fra forrige stop på Paradise. Dertil var afstanden simpelthen for lang. Det ville betyde, vi skulle sejle fra øen midt om natten og det kan man ikke. Vi besluttede derfor allerede hjemmefra at booke et par overnatninger tilbage i Phuket på slutningen af turen, ligesom vi gjorde det i begyndelsen. Det gav god mening for os fordi det, ligesom i starten, var med til at give lidt ro omkring hotel og location skift og hvorfor ikke gøre dette sidste stop til en særlig oplevelse for hele familien? Vi kunne naturligvis også bare have valgt samme overnatning som på udturen, men vi ville gerne have endnu en sidste stor oplevelse med i bagagen, inden vi igen stod på dansk jord.

Kort forinden vores afrejse fik jeg gennem bloggen her mulighed for at komme forbi Banyan Tree og testkøre deres smukke lokalitet på et presseophold og derfor kombinerede vi de sidste dage i Phuket med dette. Af samme grund er indlægget her markeret som reklame.

Banyan Tree er en del af Laguna Phuket, som er et stor kompleks bestående af i alt 7 hoteller og ressorts på den vestlige kyst på Phuket. Vi boede der faktisk også for 6 år siden med Paven. Bare et andet hotel lige ved siden af.

banyantree2img_6635

Banyan Tree ligger ned til stranden og består udelukkende af private poolvillaer, der findes i 3 forskellige prisklasser. Vi boede i en fantastisk Grand Two Bedroom Pool Villa, som vi var blevet opgraderet til, da vi ankom, fordi vores oprindelige villa i mellemtiden var under ombygning. Det klagede vi bestemt ikke over. Vi havde stor privat pool og udendørs jacuzzi. Her var simpelthen også et soveværelse til hver, så vores store pige fik sågar sit helt eget værelse. Til stor begejstring med eget TV også, haha. Her var eget køkken, så vi selv kunne lave mad, men vi endte dog med at bestille til villaen, fordi vi ikke orkede at tage ned og handle.

På Banyan Tree er der i alt 10 restauranter og vi spiste eksempelvis morgenmad på Watercourt, hvor vi tilmed fik hjemmelavet Yasmin champagne (føltes ret ekstravagant) og middag i den cool Saffron, der ud over den smukkeste solnedgang over lagunen, bød på det lækreste thai mad vi fik på hele ferien – også særligt lavet til min store datter. Enormt lækkert. Vi prøvede at spise der igen aftenen efter, fordi det var så godt, men der var den lukket af, fordi nogen holdt bryllup dér. Det kan man jo også. Gid det var mig, der skulle til bryllup dér.

Vi havde alt – sågar hele fire bad. Intet mindre, simpelthen. To indendørs og to udendørs. Plus pool og boblebad. Så vi havde vitterligt ikke andet end badetøj på under vores ophold her. Det bedste var næsten, at man kunne gå direkte ud i poolen fra både soveværelset og stuen. Selvom det kun er to måneder siden, vi kom hjem, så er der sket rigtig meget med Elliots udvikling. For han kravlede slet ikke dér. Og lad mig sige det sådan; havde vi boet der nu, med alle de direkte udgange til den kæmpe pool, så havde jeg da fået dårlige nerver, haha.

barselsferie2

Elin elskede det dog. Hun var ellevild med konceptet; vågne – stå ud af sengen – hoppe i ny badedragt – åbne fløjdørene – og lave kæmpe bombe. Jublen ville ingen ende tage. Netop for os, der havde ”hendes størrelse med”, der var den private pool helt genial. Vi havde som nævnt også samme setup på turens første stop, og da hun kun lige var ved at lære at svømme og stadig lidt usikker på det, så tror jeg, det gjorde hende mere tryg og tilpas, at det kun var os, der var der. Der er også et stort fælles poolområde på selve hotellet, som alle kan benytte, men de fleste, især dem uden børn, de bruger det ikke, da alle her jo har deres egen private pool. Men for os med børn, kan det alligevel give god mening. Vi tog turen derned en gang om dagen, bare for at opleve lidt nyt og for at hun kunne lege lidt med nogle andre børn.

Området og Banyan Tree er nærmest en lille landsby, hvor der ligger en masse forskellige villaer, en stor golfbane, et kæmpe spa og lidt forskelligt andet. Villaerne kommer som sagt i flere forskellige størrelser og de største er virkelig ekstravagante. Jeg kunne ikke dy mig for at spørge dem, hvem der dog egentlig boede i dem…svaret var typisk politikere og movie stars. Godt så. Vores var en del mindre – men ikke mindre lækker i vores optik.

barselthailand

Generelt er stemingen på Banyan Tree meget tilbagelænet og servicen er helt i top. Jeg følte mig da næsten helt som en movie star 😉 Det gjorde jeg i hvert fald især på 2. dagen, hvor Banyan Tree havde booket en 60 minutters massage til mig på Banyan Tree Spa. Deres spa har vundet diverse priser og jeg fandt ud af, at mange faktisk vælger dette eksakte hotel, alene på grund af spaen. Helt generelt var der ingen tvivl om, at de her er blandt de dygtigste. De bliver faktisk udannet på Banyan Tree’s eget uddannelsescenter på resortet. Og deres uddannelsescenter er verdenskendt for netop dette. Det var virkelig også en god massage, måske en af de bedste jeg har fået nogensinde.

Og som jeg før har sagt i mine Thailand indlæg; så bør enhver nybagt, ammende mor med skred i ryg og ømme nakkemuskler unde sig selv dette. Ikke nok med at selve massagen var himmelsk. Men en hel times komplet ro. Som i: KOMPLET ro, stilhed, dyb vejrtrækning, kun mig selv og mit eget tankemylder, aromatiske dufte og svag musik – ovenpå fire ugers non stop mandsopdækning af to børn – heaven on earth! Jeg kom i hvert fald tilbage til “cirkus kaos” tanket op med helt ny energi.

Og alene den følelse, man bliver mødt med, når man tjekker ind og der ligger et lille velkomstbrev med ens navn på forseglet og tre matchende morgenkåber med tøfler, til os hver, er med til at gøre, at såvel voksne som børn føler sig meget velkommen og imødekommet. Det er luksusudgaven af Thailand, med komfort, privatliv og afslapning som kodeord.

thailandphuketluksusthailand

Som I nok kan se af billederne, så er Banyan Tree i den mere luksus-agtige ende og det er heller ikke helt billigt. Men det var det hele værd. Efter 12 dage i junglen, hvor alt var en hel del mere primitivt og daglige møder med slanger og veraner, så var jeg taknemmelig for vores valg om, at slutte vores ferie af med lidt ekstra luksus i et par dage, hvor vi bare plaskede rundt i poolen, hyggede og sugede det sidste ud af Thailand, inden vores måneds lange barselsferie var slut.

Vi besluttede, at slutte ferien af med den bedste luksus. Simpelthen fordi vi tænkte, at det ville være antiklimaks, at komme tilbage fra de eksotiske øer til et eller andet random Phuket hotel og sidde der i to-tre dage og vide, at nu lakkede ferien mod enden. Når man har rejst rundt længe og lidt mere primitivt, er det her en genial måde at slutte af på. Og to overnatninger var så fint! Det var den perfekte afslutning på verdens bedste barselsferie. Kort og godt.